Thursday, December 3, 2009

Tips Segarkan Kulit Wajah Dengan Timun

Anda menghadapi tekanan atau keletihan setelah seharian penat bekerja? Ianya pasti mempengaruhi kulit anda bukan!. Kulit anda pasti kelihatan kering, kusam dan tidak bermaya.

Jika anda terlalu penat justeru kurang tidur bukan sahaja kulit malah mata anda juga akan di kelilingi lingkaran gelap yang akan memburukkan lagi penampilan anda.

Anda janganlah risau jika itu berlaku kepada diri anda... Bukalah peti sejuk dan ambillah sepotong timun. Hirislah beberapa keping dan yang selebihnya parutlah separuh kasar. Letakan timun yang diparut tadi ke wajah anda dan ratakannya. Hirisan timun tadi letakan dibawah mata anda, berbaring dan rehatkanlah diri anda selama 20 hingga 30 minit!. Nikmatikah kesegarannya... sambil menenangkan fikiran anda yang stress. Kulit anda pasti lebih segar setelah anda mencuci wajah anda.

Jika anda mahu timun ini bertindak sebagai masker. Parutlah belakang timun yang berwarna hijau gelap kerana ia menghasilkan banyak getah. Anda akan rasa kulit anda tegang seperti memakai masker. Kulit anda akan lebih tegang dan segar. Anda tak perlu berbelanja besar untuk cantik! anda hanya perlukan hanya sepotong timun sahaja. Amalkan sekerap yang boleh dan lihatlah hasilnya sendiri....

No comments: