Wednesday, December 2, 2009

Pemakaian Masker Untuk Kulit Cantik Dan Segar

Anda sudah menjaga pemakanan anda!, anda juga sudah membersihkan muka setiap hari! Anda juga sudah mengunakan pelembab untuk siang dan malam!. Tetapi wajah anda juga masih kelihatan kusam dan tidak bermaya...

Anda perlu mencuba menggunakan masker. Buatlah rawatan masker satu atau dua minggu sekali. Masker yang mengandungi vitamin E bertindak untuk menegangkan kulit wajah di samping menyingkirkan sel-sel mati dari kulit.

Biasanya masker dipakai selepas anda mencuci dan menggunakan scrub di wajah anda. Selepas itu ratakanlah masker keseluruh muka dan biarkan selama 5 - 15 minit.

Ketika anda memakai masker ini sudah tentu anda merasa kulit anda menjadi tegang dan bersih. Sebaik-baiknya ketika menunggu masker kering anda digalakkan berehat dan menenangkan fikiran. Anda boleh mendengar muzik atau membakar lilin aromaterapi untuk mendapatkan hasil yang maksimum dan lebih segar. Jangan lupa letakkan kapas basah atau hirisan timun di atas mata anda. Secara tak langsung mata anda juga dapat berehat dan anda akan terasa lebih segar. Selepas masker kering cucilah wajah anda seperti biasa. Anda pasti rasa lebih segar dan kulit anda akan lebih bersih.

Memang banyak masker yang di jual di pasaran. Anda juga perlu berhati-hati ketika membeli masker kerana masker berbeza-beza mengikut jenis kulit. Untuk mereka yang mempunyai kulit kering tidak sama masker yang dipakai untuk mereka yang kulit berminyak. Pastikan anda membaca labelnya terlebih dahulu sebelum membeli. Selamat mencuba!.

No comments: