Thursday, December 3, 2009

Tips Lembutkan Kulit Dengan Pisang

Tahukah anda pisang boleh dijadikan bahan untuk lembutkan kulit wajah? Caranya mudah sahaja!, jadikanlah ia sebagai masker. Ambillah sebiji pisang masak kemudian campurkan dengan 2 sudu besar yougurt dan 2 sudu besar madu. Gaul dan hancurkanlah hingga rata. Letakkanlah campuran ini pada wajah dan leher anda. Biar selama 10 hingga 15 minit, kemudian cucilah seperti biasa.

Jika anda ingin rasai kesan tegangan yang lebih campurkanlah campuran tadi dengan 2 sudu putih telur. Hasilnya pasti tidak mengecewakan!

Selain isinya boleh dibuat masker, tahukan anda pisang juga dapat mencuci dan melawaskan perut. Jika anda sukar untuk membuang air besar, makanlah sahaja pisang ini sebanyak mungkin, pasti anda akan mudah untuk membuang air besar.

Kulit pisang ini jangan pula di buang, kerana ia boleh di gunakan untuk menghilangkan parut di kulit anda. Caranya mudah sahaja. Ambillah kulit pisang kemudian sapukan dan scrublah dengan lembut di kulit yang berparut. Biar seketika kemudian cucilah dengan air bersih. Keringkanlah dengan tuala kemudian sapukan kulit yang berparut tadi dengan minyak yang mengandungi vitamin E. Lakukanlah sekerap mungkin. Anda pasti berpuashati dengan hasilnya. Selamat mencuba!

No comments: