Saturday, January 9, 2010

Tips Menegangkan Payudara

Payudara wanita adalah salah satu aset paling berharga dan rata-rata wanita sangat mementingkan kecantikannya dan keanjalannya.

Terdapat banyak produk di pasaran yang sesetengahnya terbukti berkesan dalam menyerlahkan dan mencantikkan lagi bentuk payudara wanita. Tetapi tidak semuanya selamat. Anda yang menghadapi masalah keanjalan payudara sebaik-baiknya mendapatkan nasihat pakar agar tidak menghadapi risiko yang tidak baik.

Faktor-faktor yang mempengaruhi keanjalan payudara adalah termasuk pemakanan yang tidak betul, vitamin atau mineral yang tidak mencukupi, menghadapi tekanan yang berlebihan dan kurang melakukan senaman.

Berikut adalah beberapa tips yang dapat membantu anda dalam memelihara bentuk payudara anda.

1. Ambillah makanan yang berkhasiat seperti susu, sayuran serta buah-buahan yang mengandungi banyak vitamin dan mineral untuk pembesaran payudara anda. Mulakan mengamalkan pemakanan yang berkhasiat ini sejak anda remaja lagi dan kekalkan supaya payudara anda sentiasa mendapat zat cukup. Pemakanan yang tidak betul akan menyebabkan pembesarannya terbantut.

2. Tidur yang cukup dapat membantu perkembangan sel-sel payudara disamping mengurangkan tekanan.

3. Pemilihan pakaian dalam atau bra yang betul. Kebanyakan wanita melakukan kesilapan dalam pemilihan bra di mana kesilapan ini akan menyebabkan masalah keanjalan payudara. Jangan memakai bra yang terlalu ketat yang boleh menyebabkan pembesaran payudara anda terbantut manakala pemakaian bra yang terlalu longgar akan menyebabkan bentuk payudara anda tidak anjal dan tidak cantik.

4. Keraplah menekapkan payudara anda dengan kain yang berisi ais kerana ais dapat membantu menganjal dan menegangkan payudara.

5. Rajinlah melakukan senaman untuk menguatkan otot payudara anda. Jika anda kerap melakukan senaman otot payudara anda akan menjadi kuat justeru dapat mengekalkan kecantikan bentuk payudara anda.

1 comment:

Hiew said...

Akak ingin kongsi testimonial tentang rahsia mahkota wanita: http://tanyafarmasi.blogspot.com/search/label/KECANTIKAN